I AM THE GREATEST! (eller inte)

Jag har ju döpt den här bloggen till ”Kärlek, svett och svett och sociala medier” och det har jag faktiskt gjort av en anledning, tro det eller ej. Det är tänkt att de tre orden ska representera tre delar av min tillvaro och i dag har vi, med en för mig typisk inkonsekvens landat direkt på nummer två. Svett, som kommer att få representera diverse fysiska aktiviteter i mitt liv.

Meningen är absolut inte att det här ska bli en träningsblogg. Då skulle jag förlora all trovärdighet jag någonsin och eventuellt byggt upp, alla som känt mig mer än sex månader vet att jag är en typisk periodtränare som ömsom höjer den fysiska aktiviteten till himmelens höjder och ömsom hatar skiten med en innerlig glöd. Just nu är jag inne i period av himmelshöjande. Jag har nämligen hittat ett  gym i stan som tillhandahåller tre boxpass i veckan till rimlig månadsavgift. Box är något som jag har hållit på med i flera (korta) omgångar och det är den enda gruppaktivitet som jag verkligen gillat.

Men detta är som sagt ingen träningsblogg, det är en jobb-blogg, samtidigt är det så att träningen hjälper mig i mitt jobbsökande, både genom att vara ett snabbköp för ren fysik och psykisk energi och som ett ställe för nätverkande. Jag tycker att jag själv varit ganska korkad som inte börjat med någon gruppträning mycket tidigare. Det är faktiskt ett jättebra sätt att lära känna folk så där lite lagom och bli av med frustration och dålig energi (som man lätt samlar på sig när man söker jobb med klent resultat). Jag får skylla på bristen på boxpass i grannskapet och tre år av pendlande. Men nu är jag igång och kommer antagligen att höja denna träningsform till skyarna några gånger till innan jag tröttnar och går ner mig bland soffkuddarna igen för att helt plötsligt börja med barfotalöpning eller något liknande, undervattensrugby kanske?

Följ med på resan.

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

4 responses to “I AM THE GREATEST! (eller inte)”

  1. Frida says :

    Kom och träna med mig någon gång snart, Friskis forever! ❤

    (De har t.o.m. skaffat mig en jobbintervju ang. ett receptionistjobb hos deras kollegor Pluspraktik, så du har helt rätt i att träning är nätverkande!)

  2. Johanna says :

    Jag ser med förtjusning fram emot när du ska höja undervattensrugby till himmelska höjder. Eva, som inte kan hoppa i vattnet utan att hålla för näsan, eller minns jag fel? Som sagt, spännande saker på gång för den som väntar.

Kommentera

