It’s been a long, long time coming

Va lätt det är att glömma bort sin lilla blogg. Så här kan vi ju inte ha det.

Sedan mitt senaste ganska deprimerande inlägg har en del ändrats. Efter ett ganska tafatt skypemöte är jag nu inbokad att fika med en av grundarna till företaget Prosocyal. Mötet sa äga rum på ett kafferosteri i Helsingborg. Jag är nog mer nervös för att sitta på ett kafferosteri med folk som kan tänka sig att betala 50 kr för en kopp espresso på egenuppfödda kaffebönor från Sumatra eller liknande än för mötet. Själv dricker jag inte kaffe och knappt te. Men, men bara att se världsvan ut, le glatt och hoppas på att de har goda kakor.

I övrigt är jag enormt trött på kvällarna när jag kommer hem från utbildningen. Tröttare än jag kommer ihåg att jag var när jag läste på universitetet. Bra betyg till Fröken Hallgren tycker jag :). Dessutom gör inte höstvädret att man blir piggare. Som tur är känns utbildningen så relevant och bra att det väger upp för trötthet och liten höstdepp.

Idag är det fredag om någon missat det och jag ska på ölprovning med kollegorna på extrajobbet i eftermiddag. Nu dricker jag ju knappt öl heller men jag har ju varit på vinprovning utan att gilla vin och det var kul så det ska nog gå bra. Dessotom blir det TV-macka från Kvantum. Mumma!

God helg!

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

One response to “It’s been a long, long time coming”

  1. Frida says :

    låter spännande med kaffedejten det kommer gå galant!

Kommentera

