From Small Things (Big Things One Day Come)

Idag är det min tredje praktikdag och jag jobbar från Mirois lokaler i Hässleholm eftersom både Dimitrij och Andreas är ut och flyger. Det innebär ensam Eva på ett lager i Helsingborg. Inget kul. Så jag sparar en massa pendlingstid och jobbar härifrån i stället.

Dagen har bjudit på en underbar liten vardagsseger och en insikt om att jag nog börjar bli vuxen. Igår kom vi överens om att jag skulle utveckla ett blogginlägg som jag skrev igår och att Andreas skulle publicera det från Stockholm. Sagt och gjort, allt gick bra ända till A publicerade och märkte att bilderna i inlägget inte syntes. Smärre katastrof. Inlägget åkte snabbt in under ”privatefliken” och ansvaret att fixa till det hela föll på mig. Jag hatar sådant! Jag avskyr att göra fel och har svårt att lugna ner mig och ta en sak i taget när jag har gjort ett misstag. Dessutom har jag inte bloggat så länge och jag är inte särskilt teknisk. Men! Jag fixade det! Utan att få panik (nästan iaf). Jo, jag ville ge upp, jag ville springa iväg och låtsas att jag inte kunde men jag bet ihop och fixade det.

Nu är inte ett blogginlägg mer eller mindre en stor katastrof men som sagt, jag hatar att göra fel. Jag har stora krav på mig själv och att göra fel och bli tvungen att göra om, göra rätt på egen hand är jättenyttigt för mig. Just nu är jag sjukt stolt över mig själv för jag vet att det här är något jag har svårt för och jag klarade det. För ett par år sedan hade motsvarande situation antagligen fått mig att börja stortjuta.

*glad*

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

