Like a river that don’t know where it’s flowing I took a wrong turn and I just kept going

Jag har ju helt glömt att skriva om vår unconference i Malmö den 25 november.

Det hela gick under hashtagen #smashmiroi men det blev en okomplicerad sammanslagning och nästan ingen smash alls. Malmögruppen var jättetrevliga och vi hade givande timmar tillsammans.

Miroiarna i Malmö håller till i Vuxenskolans lokaler och det var där vi höll våra sessioner. Jag började på förmiddagen och vi diskuterade marknadsföring, det skulle egentligen blivit mer inriktning på gerillamarknadsföring i sociala medier men det utvidgades till gerillamarknadsföring i allmänhet. Jättekul och intressanta idéer från alla. Vår alldeles egna Pia talade inspirerande om sociala medier och logistik.

Lunchen tillbringades på MINC i Malmö där vi bevistade Social Media Club som gästades av interaktionsredaktören på Sydsvenskan. Också mycket intressant om arbetet bakom kulisserna på Sydsvenskan som ju faktiskt är en del av ens dagliga liv.

Efter lunchen följde Andreas Ahrens med till Vuxenskolan och höll en kort session om Prosocyal. Jättekul att alla fick en så bra presentation av min praktikplats. Jag fick uppgiften att guida honom från MINC till Vuxenskolan och gjorde det på mitt vanliga charmiga sätt när det gäller att hitta vägen någonstans, det var alltså snarare han som fick guida mig.

På eftermiddagen var det Sofie och Irja som gjorde en riktigt bra workshop med metoden Open Space om marknadsföring i ideella organisationer. Som avslut på dagen tog dem som ville en kopp av något gott på Savoy innan det var dags att åka hem till Hässleholm. Dessutom passade jag på att prova mitt första ostron på Centralens nya härliga food-court. Ostron är mums kan jag meddela!

Så en bra dag var det och massor lärde man sig. Bland annat att mitt lokalsinne fortfarande är lika värdelöst och att jag måste byta till iPhone 4 S så snart som möjligt 😉

 

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

