She blew past a hitchhiker out on Route 39 He hollered ”Stand on it, go ‘head baby, stand on it”

Praktiken tuffar på med oförminskad hastighet. I helgen kände jag mig lite nere och höll på att låta pressen jag känner på mig allt som oftast ta över. Men en kram och uppmuntrande ord från den bästa sambon kan göra så mycket skillnad. Ett boxpass på det och jag var helt återställd från det depressiva tillstånd som arbetsförmedlingens hemsida försatte mig i på förmiddagen. 34 jobb inom kultur, media, design i hela Skåne. Men det är inget att hänga läpp för. Jag har äntligen på allvar börjat inse det som många talat om för mig så länge, att det är rätt så meningslöst att söka jobb via denna föråldrade instans. (Tack för so me kursen dock 😉 )

I övrigt så har jag fått många intressanta uppgifter att syssla med. De närmaste dagarna skall jag till exempel diskutera med en av utvecklarna i Moldavien om hur den nya hemsidan skall se ut. Känns verkligen jättekul att ha fått ett sådant förtroende!

I morgon och på torsdag blir det jobb från Hässleholm och Miroi. Ska bli kul att träffa Elin och Maria och slippa pendla. Perfekt att få sådana duktiga personer att bolla idéer med.

Det känns som om detta kommer bli en bra vecka med massor av nytt att lära sig och en del nätverkande. På fredag är det ju dags för Social Media Club i Malmö. Hoppas på att få träffa intressanta människor och lyssna på duktiga talare.

När jag är i Malmö tänkte jag även passa på att besöka Studiefrämjandet och titta till alla fina människor där. Jag hade fått praktisera där om jag hade velat men valde Prosocyal. Det är jag faktiskt glad över för med facit i hand. Jag utvecklas min kompetens inom sociala medier på en helt annan nivå här, men jag älskar  folkbildning och hoppas kunna använda det jag lär mig för att utveckla det spåret i mitt sökande efter drömjobbet. När Maria L talade om luciatåg med Raices på Ystadsgatan undrade jag en sekund varför jag inte var där. Men så är det att ha lyxproblem. Att ha gjort valet mellan två lika bra men olika praktikplatser.

Nu är det bara full fart framåt som gäller.

Eva

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

