Somebody break my heart Somebody shake my brains

Detta med att bli vuxen och lära sig saker om sig själv. Är kul. Nästan jämt. Idag har jag till exempel lärt mig att jag stressar upp mig själv onödigt mycket och vill att allt ska bli färdigt, helst igår. Egentligen visste jag redan att det var så men jag fick ett konkret exempel på det idag. Ibland är det ju faktiskt så att om man inte gör färdigt ett steg så blir det svårt att ta nästa. Smart tänkt va? Återigen är det min gamla vän prestationsångesten som sticker upp sitt fula tryne. Så, dags att trycka ner honom och försöka hitta en balans mellan det här med att saker ska få ta sin tid och att börja göra annat istället för att man blir frustrerad. För övrigt borde jag kanske ta bort den här bloggen från mina Twitter och Linkedinprofiler efter som det verkar utveckla sig till någon typ av bekännelseforum för dåliga egenskaper och inte den peppiga CV: blogg som jag hade i tankarna när jag började. Brutal ärlighet gör sig inte i alla sammanhang.

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

