Leave behind your sorrows Let this day be the last Tomorrow there’ll be sunshine And all this darkness past

Nu är praktiken på Prosocyal över. Mitt sista blogginlägg handlar om att gå vidare och det hittar ni här, om ni skulle vilja titta närmare på det.

Min tre månaders utbildning inom sociala medier och nätverkande är alltså slut nu. Det känns lite tråkigt, jag hade kunnat fortsätta dubbelt så länge med både teori och praktik, samtidigt har jag fått ut massor av de här tre månaderna, jag har redan varit på en intervju för ett kommunikatörsjobb och har en annan grej på gång dessutom. Det är en milsvid skillnad mot hur det såg ut i somras när jag sökte jobb med arbetsformedlingen.se som främsta medhjälpare.

Det nätverk jag har nu kommer att hjälpa mig att komma dit jag vill, det vet jag och jag kommer göra mitt bästa för att återgälda all hjälp och allt stöd jag fått. Underbart att vara omgiven av människor som har gillar det man gör och ger bra och ärlig feedback.

Idag har jag lagt upp ett CV här på bloggen. Att skriva CV och personligt brev är det värsta jag vet.  Det här sättet att publicera passar mig i vilket fall bättre än att skicka ut A4 efter A4 med krystade personliga brev. Det är inte min stil. Här skriver jag från hjärtat och det är det som håller i längden. I alla fall för mig.

Utgångspunkten är 100% bättre nu än i juni och jag har massor av nya fina verktyg i min lilla jobbsökarlåda, så nu är det bra att sätta igång. Häng med om ni vill.

Eva

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

