Vuxenpoäng

Vi har köpt ett hus! Funkislåda med bra läge i Hässleholm och visst renoveringsbehov som det så fint heter. Det känns jättekul men samtidigt är man lite vettskrämd. Men mest är det kul. Vi skrev på papperna i fredags och över helgen har jag snabbt lärt mig att älska snöfria vintrar. Snöskottning är i n t e roligt. Samtidigt är det underbart för mig att komma ut och rör på mig i en egen trädgård och ha ett iaf lite större revir än i lägenheten. Gräsmatta, buskar (väldigt mycket buskar), uthus, rabatter och som sagt snöskottning. Jag älskar det. I veckan ska vi måla ett par rum och sedan flytta in.

Huset är en funkislåda som någon oförstående människa täckt med mexitegel men det finns mineralfärg som råder bot på sådant. I övrigt ska vi at allt i lugn och ro. En sak i taget och inte börja på många ställen samtidigt.

Jag funderar på att göra om den här bloggen ganska radikalt men det kommer att få vänta tills vi kommit i ordning lite mer. Tankearbetet pågår dock redan såklart.

Eva

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

