Extrajobbet

Eftersom jag skriver en del om mitt jobbsökande här tycker jag att det är dags att berätta lite om vad jag gör för att tjäna pengar, dryga ut a-kassan och inte bli fullständigt knäpp medan jag går arbetslös. Träning har jag visst skrivit om tidigare så det hoppar vi nu. Är för ögonblicket ganska svårmotiverad vad gäller min älskade box. Men extrajobb tackar jag a l d r i g nej till.

Jag har mitt extrajobb på ett tryckeri här i Hässleholm där jag jobbat periodvis i flera år. Just nu jobbar jag med enklare uppgifter och som extrapersonal vid arbetstoppar. Vi har ett sorts win win förhållande mitt lilla tryckeri och jag. Även om jag varit en ganska hoppig extraarbetare som varit otillgänglig i långa perioder pga studier och liknande så behöver jag bara säga pip när jag är tillgänglig och strax pingar telefonen och ger mig några dagars jobb. I gengäld kommer jag sättande som skjuten ur en kanon när de ringer och jobbar till långt in på natten om det behövs. Dessutom finns här de bästa jobbarkompisarna i staden. Ingen nämnd och ingen glömd.

 

20120425-104736.jpg

20120425-104801.jpg

20120425-104824.jpg

20120425-104924.jpg

20120425-104941.jpg

20120425-105131.jpg

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

