Jobbtweets, depp och twänner

I dag när jag jobbade överfölls jag plötsligt av känslan att det aldrig kommer gå. Jag kommer inte hitta något jobb. aldrig få de där intressanta arbetsuppgifterna som jag längtar efter så mycket. Eller utveckla mina kunskaper inom sociala medier, kommunikation och språk. Det blev nattsvart en stund där. Faktiskt hängde tårarna i ögonvrårna.

Men jag twittrade. Det låter hemskt fånigt va? Sociala medier är ju bara ytligt blaj och hur kan det hjälpa när man känner sig nere? Det hjälpte hur bra som helst. Så fort jag erkänt min svaghet för mina ”twänner” damp det ner flera mentions på temat ”du är inte ensam, upp med hakan” och konkreta tips om hur man skriver en bra ”sökajobbtweet”! Tack @kinkymal för det. Nästa steg blev att be twännerna beskriva mina goda sidor för mig. Något som jag faktiskt inte var kapabel till själv, just där och då.

Och det gjorde de! Med besked. Jag fick en hel liten cyberkälla av fina ord om mig själv att ösa ur till mina jobbtweets framöver. Och det bästa av allt är att jag vet att alla som jag bad om hjälp är brutalt ärliga människor.

Och nu hänger tårarna i ögonvrårna igen men det är bara för att jag är så rörd och glad.

Ni är bäst!

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

