Det gick inte. Den här gången heller.

Jag fick inte den här tjänsten heller och nu börjar det bli riktigt jobbigt. Jag har ändå praktiserat på den här arbetsplatsen innan.

Jag är inte sur eller bitter över att någon annan fick tjänsten. Jag är fullständigt medveten om att jag inte var perfekt och att det är en fantastisk tjänst som är mycket åtråvärd bland unga, musikintresserade människor. Jag gratulerar den personen som får jobba med fantastiska människor på en härlig arbetsplats.

Men när ska jag få mitt break? Allvarligt? Om jag inte kan få ett jobb på ett ställe där jag praktiserat i fyra månader. Jag känner mig inte jättetuff just nu.

Men det positiva i det hela är att jag vill kasta mig över jobbsökeriet igen. Det har legat nere ett tag nu, Skönt att det inte känns tvärtom i vilket fall.

Så nu ska jag bryta ihop lite snabbt och resa mig igen.

Ses snart!

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

