Jobbcoach och CV-beröm

Jag har en jobbcoach. Det känns fint. Hon är glad och trevlig och kommer nog fungera bra som bollplank. Idag fick jag massor av beröm för mitt CV. Känns bra. Jag gillar beröm. Och jag behöver det. Eftersom en av mina svagheter är att ta åt mig positiv kritik och använda den för att stärka min självkänsla.

Vi pratade en del om det och jag fick med mig lite frågor att jobba med. Sånt gillar jag inte. Hon är Mindfullness-coach också. Scary. Hörde att hon rekommenderade en sådan där vidrig motivationsföreläsning till någon också. Aldrig med min fot. Självhjälpslitteratur och liknande går bort.

Nu ska jag istället vila i att mitt CV och personliga brev är sjukt bra att jag sökt två intressanta jobb idag. Gött! Min hashtag för självberöm är #duktigtjej28. Den ska jag använda. Massor

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

One response to “Jobbcoach och CV-beröm”

  1. Johanna says :

    Men det är ju jättebra att vara medveten om vad man tänker och hur det påverkar dig! Vi har jobbat en hel del med sånt tidigare för tävlandet, och det är superviktigt! Nu tycker jag du är lite inskränkt… 😉

Kommentera

