Resumé av 2013

Det var tydligen ca ett år sedan jag skrev något här. Hoppsan.

Mitt vikariat som musikhandläggare är slut. Under 2013 utökades min tjänst till heltid och jag jobbade 25% med Fontänhuset i Lund som är en öppen verksamhet för personer med psykisk ohälsa.

Från och med februari 2015 jobbar jag 50 % som projektanställd med just Fontänhuset och verksamheten där. Jättekul att fortsätta inom Studiefrämjandet och folkbildningen.

2013 har varit ett fint år med mycket roligt jobb och även framsteg hemma i huset. Nya fönster och ytterdörrar bland annat. Vi har skaffat oss ännu en katt. Rut heter hon och kommer hemifrån Krokslid.

Personligen har jag lyckats gå ner i vikt från 83 kilo till ca 69 i skrivande stund. Detta med hjälp av en app som heter Lifesum och mer fokus på promenader. Den största anledningen till att jag lyckats har nog ändå varit att jag generellt mått bra i mig själv under 2013 som ju bjudit på massor av positiva händelser. Det ena ger det andra så att säga.

Jag satte ett mål 2012 när jag gick en utbildning i sociala medier och bland annat startade den här bloggen. Det målet vara att få ett jobb inom Studiefrämjandet. Under 2013 har jag uppfyllt det målet. Vilket känns mycket bra. Dock krävdes det att Ola sade det till mig innan jag fattade att det var det som hade hänt. Jag är ju lite så att jag har svårt att stanna upp och vara nöjd med det jag gjort. Borde helt klart fira mer och vara galet nöjd med vad jag uppnått. Så det jobbar vi vidare på under 2014 🙂

 

About evaaxbrink

Sambo, hundägare, feminist, västgöte och inflyttad skåning med ambitioner inom folkbildning och kommunikation.

Kommentera

